poniedziałek, 9 stycznia 2017

Bushcraftowy Wieszak

Czasami po prostu nie powinno się rzucać plecaka na ziemię,dlatego że jest mokro lub leży śnieg. Sam miałem w zwyczaju wieszać plecak na gałęziach, ale jak wiadomo nie zawsze ma się tyle szczęścia że akurat w tym miejscu gdzie chcecie zostawić swój plecak znajdzie się idealna gałąź. Później kombinowałem ze struganiem wieszaków które wieszałem na rozciągniętej lince.
Teraz wam udowodnię ze jest na to prostszy patent.



Zacznijmy od tego że ten patent pokazała mi moja przyjaciółka Mania którą z tego miejsca pozdrawiam :)

Przejdźmy do wykonania wieszaka 
Czego będziecie potrzebować 
-Linka
-Nóż
-Prosty kawałek drewna o średnicy kciuka 


 Kiedy już wybierzemy swój kawałek gałęzie najlepiej go okorować i zaokrąglić brzegi
Następnie na samym środku dookoła wycinamy rowek dzięki czemu zaciśnięta linka nie będzie się przesuwać  


Następnie wiążemy pętelkę która powinna idealnie pasować w wycięty kanalik
Pętla może być zaciskowa lub zawiązana na stałe

Na drugim końcu wiążemy pętlę. Ja użyłem do tego węzła zaciskowego dzięki czemu mogę regulować wielkość pętli a tym samym wysokość na jakiej będzie wisiał mój plecak 

I to tyle uzyskaliśmy wieszak który nie zajmuje dużo miejsca w plecaku i można mieć go zawsze przy sobie, a również jest na tyle prosty do wykonania, że można go wykonać bez problemu podczas wypadu do lasu  

System zawieszania prezentuje niżej bo nie mam pomysłu jak ubrać to w słowa :)
 


Jak zwykle mam nadzieję że post się podobał, a rada się przyda :)
Chciałem was również zaprosić na mojego Facebooka co pozwoli wam być na bieżąco (po prawej stronie macie odnośnik)
Pozdrawiam :)

2 komentarze:

  1. Super notka! Z pewnością kiedyś mi się przyda! Jak nie w lesie to gdzieś indziej! :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny pomysł! Doskonale sprawdzi się podczas biwakowania na terenie podmokłym, z hamakiem i wszędzie, gdzie gryzonie mogą dobrać się w nocy do plecaka.

    OdpowiedzUsuń