piątek, 23 czerwca 2017

Oprawianie Krzesiwa

Ostatnio zbyt dużo czasu spędzałem w domu zajęty nauką i pracą, więc naszła mnie ochota aby zrobić coś kreatywnego. I tak na jednej z grup na Fb pojawiła się oferta sprzedaży prętów krzesiw.
Z racji, że moje Light My Fire już sporo przeżyło postanowiłem robić sobie nowe...
Pomijając fakt, że mieszkam w bloku i dostęp do narzędzi mam prawie zerowy, nie stanęło mi to jednak na przeszkodzie by za pomocą multiszlifierki z kawałka drewna wystrugać prawdopodobnie najbrzydszą oprawę do krzesiwa jaką widzieliście.

Nie będę ukrywał że trochę się namęczyłem aby za pomocą wiertła 3mm wywiercić otwór o średnicy 8mm. Ja wiem że jest to czynność która z wykorzystaniem wiertarki stołowej i wiertła 8mm nie sprawia żadnego kłopotu, to ja jednak musiałem się trochę z tym pobawić i nawet mi się podobało. No pomijając fakt że pył rozniósł się po całym pokoju.

Cała praca wykonana multiszlifierką z marketu z owadem w logo :)
Po wyrzeźbieniu w końcu pasującego otworu pod krzesiwo wkleiłem je szybko kropelką(lepszy będzię klej dwuskładnikowy, ale akurat nie miałem go pod ręką). Następnie przyszła pora na otwór na linkę, tutaj na szczęście problemu nie miałem. Zaokrągliłem końcówkę za pomocą nakładki ściernej, wykończyłem papierem, przypaliłem drewno tak samo jak zrobiłem to w moim Opinelu  I to w sumie na tyle.
Jeszcze dwa pręty czekają na oprawienie
No dobra ale skoro nie zrobiłem nic wielkiego, a w dodatku nie wyszło za ładnie, chociaż mi się w jakiś sposób podoba. To można by zapytać, po co zajmuje wasz cenny czas? A no powody są dwa. 
Po pierwsze chce was zachęcić żebyście sami zaczęli majsterkować bo jest to świetna odskocznia.
Po drugie chciałem czymś lekkim przełamać ciszę na blogu po zamierzam wrócić do regularnego publikowania na Blogu.

No i jak ktoś mnie zapyta skąd mam takie brzydkie krzesiwo to z dumą odpowiem że sam zrobiłem.

Jak zwykle mam nadzieję że post się podobał :)
Chciałem was również zaprosić na mojego Facebooka co pozwoli wam być na bieżąco (po prawej stronie macie odnośnik)
Pozdrawiam :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz