wtorek, 4 lipca 2017

Helikon Satchel

Nie można całe życie chodzić z plecakiem do lasu, no dobra można, ale już nie musicie tego robić bo jakiś czas temu na rynku pojawiła się torba na ramię zaprojektowanej przez chłopaków z SurvivalTech.
 Po długich i intensywnych testach przyszedł moment w którym wypadałoby abym wypowiedział się na temat torby, którą do testów dostarczyła mi firma Helikon-Tex.


Parametry:
Waga:             479g
Rozmiar:         30 x 32 x 17,5
Pojemność:     17 litrów
Materiał:         Cordura

Zacznijmy od Funkcji
Torba posiada odpinany, regulowany pas nośny co pozwala na przenoszenie jej na dowolnej wysokości jak i szybkie pozbycie się torby w razie jakiegoś niebezpieczeństwa poprzez wypięcie pasa za pomocą jednej z klamer. Może to też być pomocne w transporcie torby kiedy pas zaczyna zaczepiać się o wszystko. W takiej sytuacji można go wypiąć i schować do środka.

Od frontu torby znajduję się płaską kieszeń zapinana na suwak, idealna do trzymania mapy, kompasu lub drobnej przekąski. można tam trzymać drobne rzeczy do których chcemy mieć szybki dostęp. Ja zazwyczaj trzymałem tak książkę, ale tutaj uwaga większe egzemplarze mogą się tam nie zmieścić.

Po bokach znajdziecie kieszenie na nóż, piłę składaną czy też siekierkę. Kieszenie tę obszyte są taśmą molle. Z każdej strony mamy dostęp do dwóch takich kieszeni, z czego jedna z pary jest przelotowa, więc idealnie nadaję się do przenoszenia siekierki. Muszę przyznać że to jedna z najlepszych funkcji tej torby bo nadaje jej dużą funkcjonalność, ten prosty patent sprawia że podczas wycieczki narzędzia macie pod ręką i nie musicie specjalnie kombinować jak je przytroczyć do torby. Jak widać na zdjęciach mały statyw też się zmieści a  panel molle/pals pozwalają na rozszerzenie torby o dodatkowe kieszenie



W głównej komorze torby mamy dostęp do małej siatkowej kieszeni jak i do dwóch kieszonek z gumką do przetrzymywania  butelek z wodą lub innych przedmiotów do których chcecie mieć prosty dostęp bez zbędnych poszukiwań. Fakt że znajdują się one na skraju torby ułatwia nam do nich dostęp podczas marszu. Wystarczy lekko odpiąć zamek i bez większego problemu można wyjąć butelkę z wodą.

Całą resztę opisu technicznego możecie znaleźć na stronie producenta pod tym linkiem

A teraz przejdźmy do tego jak wygląda komfort użytkowania  i funkcjonalność w praktyce.

  Komfort:
Torba ta towarzyszy mi od około trzech miesięcy w ciągu tygodnia chodzę z nią do pracy, a w weekendy zabieram ją na uczenie albo do lasu.
Zacznijmy od najważniejszego, czyli jak torba sprawdza się na leśnych wycieczkach, pierwszy test jakiemu ją poddałem był 20km marsz. chciałem sprawdzić czy z lekkim jednodniowym ekwipunkiem da się bez problemu spacerować po lesie i muszę przyznać że byłem pozytywnie zaskoczony. Podczas całego marszu nie odczułem bólu pleców czy też ramion których można by się było spodziewać i które byłyby koronnym argumentem zwolenników plecaków, więc wygoda noszenia na duży PLUS. Jeżeli chodzi o to czy torba haczy się o gałęzie itp. to muszę przyznać,że jeżeli chodzicie po ścieżkach to nie ma różnicy między plecakiem a torbą, natomiast jeżeli lubicie schodzić z utartych szlaków, to można torbę maksymalnie podnieść na pasie nośnym, zarzucić na plecy i wędruję się całkiem wygodnie. No i fakt o którym omal bym zapomniał, macie zapewnioną świetną wentylacje pleców. Co latem jest bardzo ważne.

  Pakowność:
Torba przeznaczona jest na jednodniowe wycieczki i faktycznie na jeden dzień miejsca wam wystarczy. Zmieści się wszytko czego potrzebujecie na jeden dzień i powinno wam jeszcze zostać trochę miejsca na jakieś głupoty (a pro po takiego ekwipunku to zamierzam zrobić aktualizacji mojego postu, co na takie wyjście zabrać aby się lekko spacerowało) Kieszenie przelotowe po bokach jaki i system molle pozwalają wam zabrać wasze ulubione ostre zabawki ze sobą jak i rozszerzyć pojemność torby o dodatkowe kieszenie Cargo

  Użytkowanie w Mieście:

Producent nie ukrywa, że torba została również zaprojektowana tak aby sprawdzała się w mieście. I tutaj też daje radę. Bez problemu pomieści kilka zeszytów A4, laptopa 15" i drugie śniadanie. Torba nie posiada zbyt militarnego wyglądu więc nie będziecie rzucać się w oczy, i pasuje nawet do koszuli. No dobra nie mam pojęcia czy pasuje do koszuli bo na modzie się nie znam, ale wygląda jakby mogła pasować. Drogie Panie poprawcie mnie w komentarzach jeśli się mylę.


Jakość:
Tutaj też nie mam się do czego przyczepić, po prawie trzy miesięcznym okresie użytkowania nie pojawiły się na niej żadne ślady zużycia, czy też zmęczenia materiału. Torba była używana w mieście jak i lesie gdzie nie była oszczędzana i grzecznie odwieszana na gałęzie tylko często odkładana na ziemie i kamienie, zdarzało się też schodzić z leśnych ścieżek wiec miała bliższy kontakt z gałęziami. I jedyne ślady użytkowania to brud na materiale. Użytkowałem ją również w deszczu i nie zdarzyło mi się aby przemokła. Próby nie były zbyt długie ale spokojnie wytrzyma kilka minut w deszczu.


  Moje wrażenia:
Muszę tutaj przyznać, że wcześniej cały czas nosiłem plecak więc bardzo chciałem przetestować jak torba sprawuję się w codziennym użytkowaniu jak i w leśnych wędrówkach. I sprawdza się świetnie. Projekt jest bardzo dobrze przemyślany, więc jako torba do lasu sprawdza się idealnie i bardzo chętnie zabieram ja na jednodniowe wycieczki, w mieście sprawdza się równie dobrze więc z powodzeniem wyparła plecak który nosiłem do tej pory. Jak już pisałem nie posiada ona bardzo militarnego wyglądu, co akurat tym razem było dla mnie na duży plus. Dodam też że logo serii Bushcraft dodane jako skórzana wstawka bardzo dobrze się prezentuję i przyznam, że bardzo mi się podoba. Jak myślicie dlaczego ?


 Podsumowanie:
Czy polecam ? A i owszem, jeżeli szukasz czegoś innego niż plecak na krótkie wyprawy, albo od jakiegoś czau użytkujesz torbę na ramię to myślę że ta propozycja ci się spodoba. Ja wiem że nie wszystkim taki pomysł się podoba, ale wydaje mi się że do lekkich wycieczek jak i w użytku dziennym jako torba EDC sprawdza się świetnie :) Może cena nie należy do najniższych ale naprawdę płacicie za świetny projekt i wysoką jakość materiałów jak i świetne wykonanie

PLUSY:
-Pakowna
-Przemyślana konstrukcja
-Wysoka jakość
-Polski Projekt
-Pasy kompresyjne 

MINUSY:
-Cena

W krótkim zachęcam do zapoznania się z całą linią Bushcraft, bo posiadają tam kilka fajnych produktów godnych uwagi :)


Jak zwykle mam nadzieję że post się podobał :)
Chciałem was również zaprosić na mojego Facebooka co pozwoli wam być na bieżąco (po prawej stronie macie odnośnik)
Pozdrawiam :)

1 komentarz:

  1. Świetna recenzja! Miło patrzeć, jak blog się rozwija. Oby tak dalej. Powodzenia w dalszym działaniu. Pozdrawiam
    Klaudia

    OdpowiedzUsuń