środa, 21 listopada 2018

Świąteczny poradnik prezentowy

Ho ho ho, Święta coraz bliżej, więc czas zastanowić się nad prezentami. Jeżeli macie w rodzinie kogoś, kto jest harcerzem, interesuje się survivalem lub bushcraftem albo po prostu chcecie zrobić komuś fajny i pomysłowy prezent dla chłopaka/dziewczyny, to mam dla Was kilka propozycji.

Aby łatwiej było się w nich zorientować, podzieliłem prezenty na grupy dostosowane do budżetu. Będą to raczej nieduże upominki w niski cenach. Jeżeli ktoś ma do wydania więcej monety, to już lepiej dogadać się z osobą, którą mamy obdarować :)

Post nie zawiera lokowania produktów, jest to moja subiektywna lista.

Prezenty do 50 zł

 

-Krzesiwo Light Me Fire Scout
Myślę, że jest to firma, która robi jedne z najlepszych krzesiw na rynku, podstawowy model nada się idealnie zarówno do nauki, jak i na okazjonalne biwaki.

⁃ Latarka EDC
Latarka niedużych rozmiarów przyda się każdemu. Może też służyć za użyteczny brelok do kluczy. Za kwotę 50 zł znajdziemy kilka naprawdę fajnych i markowych modeli, które spełnią niezbyt wygórowane wymagania. np. Olight I3E EOS Black

⁃ Scyzoryk Opinel
W takim budżecie możemy wybierać zarówno pomiędzy tworzywem - stalą węglową a nierdzewną - jak i rozmiarem. Najbardziej optymalną dla mnie wielkością jest No. 8. Jeżeli będzie to prezent dla osoby, która nie za bardzo interesuje się tematem noży, to warto wybrać wersję ze stali nierdzewnej. Jej klasyczny wygląd i materiały sprawiają, że po prostu każdy facet powinien mieć przynajmniej jeden taki scyzoryk na ryby czy grzyby.

⁃ Książki
To chyba jeden z najbardziej wartościowych prezentów, tym bardziej, że mamy dziś do wyboru bardzo dużo ciekawych książek i coraz więcej z nich pisanych jest przez Polaków. Warto się rozejrzeć za książkami autorstwa Krzysztofa Kwiatkowskiego, serią książek wydaną przez wydawnictwo Pascal czy za tymi, które napisał Bear Grylls. Jest tylko jedna książka, której zdecydowanie nie polecam kupować, a niestety jest jedną z pierwszych, jakie wyskakują w Internecie po wpisaniu hasła „książka survivalowa”. Chodzi o pozycję „Survival - jak przeżyć w każdych warunkach” Chrisa McNaba. Może i zawiera sporo informacji, ale bardzo źle się ją czyta, także kupujecie na własną odpowiedzialność. Mam ją na półce od 3 lat i trzy razy próbowałem się zabrać za jej przeczytanie - za każdym razem poddawałem się po 30 minutach.

Prezenty do 100 zł

 

⁃ Victorinox
Polecam rozważenie kilku podstawowych modeli, wśród których każdy znajdzie coś dla siebie. Modele Classic można nosić przy kluczach i są dostępne z różnymi grafikami, co może być szczególnie atrakcyjne dla kobiet.

⁃ Latarki
Jeden model, który wydaje mi się fajny do tej kwoty, to Olight I3T EOS Black, zasilany baterią AA, posiada klips i można z niego wyciągnąć aż 180 lumenów.

⁃ Noże
Za tę cenę możemy mieć też fajny folder od naszych „maj friendów” czyli noże Sanremu Land 910, 9003, 90004. Świetne wykonanie, dobre materiały. Projekt niestety kradziony z noży Chris Reeve Sebenza, ale oryginał przekracza budżet 20-krotnie, więc to chyba spoko opcja. Nóż jest na łożyskach, co bardzo rzadko zdarza się nawet w firmowych nożach za dużo większe pieniądze, więc do kwoty 100 zł macie wyśmienitą mechanikę. Sam mam i jestem bardzo zadowolony.

⁃ Zippo
Kolejny klasyk klasyków, do 100 zł można znaleźć zestaw z paliwem i elementami eksploatacyjnymi.

⁃ Tarp
Tutaj mogę polecić tylko jeden model, a mianowicie Tarp z Decathlonu (Turystyczna płachta biwakowa Tarp QUECHUA).
Dobry model dla początkujących, a zwłaszcza dla tych, którzy nadal śpią pod plandeką budowlaną.

PODSUMOWANIE:

Trudno znaleźć uniwersalny prezent dla każdego, więc mam nadzieję że moje propozycje chociaż trochę pomogą wam podjąć decyzję.

Przy okazji chciałbym jeszcze przekazać Wam małą ciekawostkę z nożowego świata. Wielu ludzi traktuje ją jako przesąd, ja z racji tego, że w przesądy nie wierzę, traktuję ją jako tradycję.
Mówi ona o tym, że noży nie można nikomu dawać za darmo, więc trzeba za ofiarowany nóż dać w zamian dowolną monetę (chociażby grosz). Bo inaczej nóż przetnie więzi, które łączą tych ludzi.


Jak zwykle mam nadzieję, że wpis się podobał
Jeśli chcecie być na bieżąco z kolejnymi wpisami, zapraszam również na mojego Facebooka (po prawej stronie macie odnośnik). Pozdrawiam.

2 komentarze:

  1. Faktycznie bardzo ciekawie napisane. Czekam na więcej.

    OdpowiedzUsuń
  2. Na pewno takie porady są bardzo ważne i ja jeszcze chcę dodać, że ważnym było dla mnie aby znaleźć prezent dla chłopca na komunię. Na całe szczęście właśnie w sklepie https://zamowprezent.pl/prezenty-na-komunie/dla-chlopca takie rzeczy nabyłam.

    OdpowiedzUsuń