środa, 5 grudnia 2018

Gwarancja Leatherman-Militaria.pl

Osobiście znam kilka firm, które szczycą się swoją długoletnią i świetną gwarancją. Należy do nich także marka Leatherman. I o ile wcześniej mogłem tylko czytać o warunkach i przebiegach tych gwarancji, to ostatnio miałem sposobność z nich skorzystać.
Bardzo często na grupach tematycznych, które można znaleźć na Facebooku, pojawiają się zdjęcia uszkodzonych multitooli wraz z zapytaniami o to, czy towar podlega gwarancji i w jaki sposób i dokąd należy go wysłać. Ten post ma być szybką i prostą instrukcją przedstawiającą, jak skorzystać z gwarancji producenta. Warto zaznaczyć, że oficjalny serwis Leathermana terenie Polski prowadzi firma Militaria.pl

Powód wykorzystania gwarancji
Stali czytelnicy mojego bloga kojarzą pewnie recenzję Leathermana Squirt PS4, który towarzyszył mi dzielnie jako brelok przy kluczach przez ponad rok. Multitoola zakupiłem jako używany egzemplarz, więc nie posiadałem ani paragonu ani pudełka. Dodatkowo nie wiem, ile wcześniej przeszedł.
Niestety w nieznanych mi okolicznościach sprężyna od nożyczek pękła, co uniemożliwiało ich normalne użytkowanie.

Przebieg wykorzystania gwarancji
Korzystając z tego, że mieszkam w Poznaniu, gdzie znajdują się dwa stacjonarne sklepy Militaria.pl, postanowiłem pominąć proces wysyłki i zaniosłem osobiście uszkodzonego Squirta do sklepu.
16.11.2018 oddałem go w ręce obsługi, podając dane kontaktowe i powód reklamacji. I to w sumie tyle, nikt nie prosił o paragon, co oczywiście w moim przypadku było dużym plusem.

21.11.2018 Na mój numer dostałem wiadomość, że towar został wymieniony na sprawny, a dwa dni później, tj. 23.11.2018, dostałem kolejną wiadomość, że mogę go odebrać w sklepie.
Jak widać na przedstawionym przykładzie, wszystko przebiegło sprawnie i, co najważniejsze, bardzo szybko.

Jest oczywiście również opcja dla osób, które nie mają tyle szczęścia i nie mogą wybrać się do sklepów stacjonarnych. Wtedy pozostaje możliwość samodzielnej wysyłki produktu do serwisu.
Pakujecie sprzęt, piszecie informację o tym, co się zepsuło albo co nie działa tak, jakbyście chcieli, wpisujecie dodatkowo swoje dane kontaktowe takie, jak adres zwroty i numer telefonu, a potem wysyłacie na podany adres:

SERWIS Militaria.pl
ul. Graniczna 8c
54-610 Wrocław


W moim przypadku towar został wymieniony na inny sprawny, co zresztą widać na zdjęciach. Wydaje mi się jednak, gdyby to był prezent i posiadał dla Was wartość sentymentalną lub np. grawer, można by było uwzględnić w informacji, że nie chcecie wymiany całego narzędzia i w grę wchodzi tylko ewentualna wymiana uszkodzonego podzespołu.

Oczywiście dodatkowym plusem jest fakt, że serwis nie wymaga od nas żadnego dowodu zakupu, więc nie ma znaczenia czy kupiliście tool’a w sklepie Militaria.pl czy w innym czy może znaleźliście go na ulicy. Jeżeli narzędzie jest oryginalne i młodsze niż 25 lat, podlega warunkom gwarancji.

Niestety, nie posiadam zdjęcia ułamanej sprężyny. Na pomysł, żeby opisać sytuacje na blogu, wpadłem gdy Squirt był już w serwisie.

Po wymianie widać lekką różnicę wizualną, ale co najważniejsze, nożyczki działają bez zarzutu.
WARTO WIEDZIEĆ
Oczywiście nie można wymagać od serwisu zbyt wiele, są rzeczy, których gwarancja nie obejmuje.

Czego nie obejmuje gwarancja:


· uszkodzeń elementów wymiennych takich jak klips, końcówki czy kabury
· uszkodzeń, które nie powstały w wyniku normalnego użytkowania
· obtarć i rys powstałych w normalnym użytkowaniu (śladów użytkowania)
· ostrzenia narzędzi

Jeżeli narzędzie zostanie wymienione na sprawne, nie dostaniesz nowego produktu razem z pudełkiem

Jeżeli posiadasz narzędzie, którego nie ma już w ofercie, a naprawa nie będzie możliwa, serwis ustali z Tobą telefonicznie wymianę na aktualny odpowiednik z oferty Lathermana.

Infolinia
Oczywiście, gdyby reklamacja się przeciągała, lub nie gdybyście nie byli zadowoleni z usługi, możecie zawsze zadzwonić lub napisać maila:
tel. (71)347-47-47
mail: info@militaria.pl

Oczywiście te, jak i inne informacje znajdziecie na stronie Militarii pod linkiem
www.militaria.pl/serwisleatherman


Podsumowanie:
Nie ma chyba co się zbytnio rozpisywać, wszystko przebiegło sprawnie i bez problemu, a w moim przypadku również bardzo szybko i mam nadzieję, że takie terminy są tutaj standardem. Szczególnie polecam załatwianie serwisu przez sklepy stacjonarne, ponieważ nie musicie się nawet martwić wysyłką. A po wszystkim wystarczy odebrać swojego multitoola w sklepie.

Jak zwykle mam nadzieję, że wpis się podobał :)
Jeśli chcecie być na bieżąco z kolejnymi wpisami, zapraszam również na mojego Facebooka (po prawej stronie macie odnośnik). Pozdrawiam :)


1 komentarz:

  1. Właśnie dzwoniłem na infolinię. Mój multitool jest prezentem, do tego w konfiguracji niedostępnej w Polsce, bo dostałem go od przyjaciela z USA. Nie trzeba mieć dowodu zakupu, to duży plus. Jednak nie wymieniają pojedynczych części, na czym mi zależało, tylko całe narzędzie. Niestety

    OdpowiedzUsuń