czwartek, 17 marca 2016

"Wilki" Adam Wajrak


Ostatnio długi czas na blogu nic się działo, miałem kilka ważnych spraw do
zrobienia, wiec hobby zeszło na drugi plan. Mimo braku czasu na wyjścia do lasu znalazłem chwile aby przeczytać książkę "wilki" autorstwa Pana Adama Wajraka…



Osobiście zawsze postrzegałem wilki jako symbol męstwa i siły, nigdy nie byłem do nich wrogo nastawiony, więc z założenia autora różnie się od większości ludzi, którzy wilków nienawidzą oraz chcieli, chcą i będą chcieć się ich pozbyć.

Książka ta uświadomiła mnie jak pięknymi i ciekawymi zwierzętami są Wilki
i może nie będę się rozpisywał na temat samej książki, po prostu zachęcę  was do przeczytania.

 Autor zwraca uwagę na to że Wilki mimo słabej opinii nie są wcale złe, a człowiek jest głównym sprawcą konfliktu, za większość szkód spowodowanych przez te drapieżniki pośrednio odpowiada człowiek. I tak jestem świadomy jak to brzmi, ale jeżeli chcecie zrozumieć o co mi chodzi, to po prostu przeczytajcie tę książkę. Autor opisuję również swoje przygody z wilkami, a nie ma co się oszukiwać nie każdy wyprowadzał Wilki na spacer więc warto się zapoznać z przygodami autora, Dodatkowo znajdziecie tam w jaki sposób ludzie postrzegali wilki kiedyś a jak teraz, jak to wygląda w innych krajach, o samej Puszczy Białowieskiej też się coś znajdzie. Warto też wspomnieć, że Autor uświadamia jakie okropne rzeczy ludzie robią i robili wilkom.

"Zrobiło mi się strasznie głupio i smutno, że jestem przedstawicielem gatunku, którego inne istoty tak panicznie się boją"
~Adam Wajrak

Jeżeli chcecie dowiedzieć się czegoś ciekawego o wilkach, albo po prostu w się ich boicie i chcecie przełamać strach to jak najbardziej polecam Wam tą książkę, a jeżeli interesujesz się przyrodą to tym bardziej ta książka jest dla ciebie.
Ze względu na niektóre opisy i zdjęcia, najmłodsi powinni poprosić swoich rodziców o to, aby oni pierwsi przeczytali tą książkę i autor również o to prosi na tylnej okładce książki.



2 komentarze:

  1. Czy porównujesz się do wilka ?
    Jak tak,to w jaki sposób i dlaczego ? ;p

    OdpowiedzUsuń
  2. Skoro w poście napisałem że Wilk kojarzy mi się z symbolem męstwa i siły, to odpowiedź może być tylko jedna :)
    oczywiście że TAK
    A tak na poważnie to wilki w życiu nie mają łatwo,
    I gdybym miał się decydować na odpowiedź to właśnie to by było punktem zaczepienia.
    A jak śpiewa zespół Luxtorpeda
    "A we mnie samym wilki dwa
    Oblicze dobra, oblicze zła
    Walczą ze sobą nieustannie
    Wygrywa ten którego karmię"

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń