środa, 20 kwietnia 2016

Czy Tani PowerBank To Dobry Zakup ?



Coraz częściej w marketach można natrafić na PowerBanki za niewielkie pieniądze  o niewielkiej pojemności. Postaram się napisać o nich kilka słów, abyście sami mogli dokonać decyzji czy są one coś warte…


Ogólnie wszystkie te urządzenia łączy to samo są tanie i z Chin. Bardzo często można znaleźć je w różnych obudowach, ale jestem prawie pewny że w środku jest to samo, albo nawet produkują je w tej samej chińskiej fabryce .

Ale mniejsza o to, jakiś czas temu postanowiłem zakupić jeden egzemplarz, uznałem że 15 zł to rozsądna cena, a coś takiego na pewno się przyda. Jak już pisałem wcześniej te PowerBanki charakteryzują się małą pojemnością najczęściej około 2200 mAh, Warto na to zwrócić uwagę zwłaszcza że ówczesne Smartfony mają często dużo większe baterie więc naładowanie telefonu do pełna raczej nie wchodzi w grę.


Musze się przyznać że to małe urządzenie kilka razy uratowało mi przysłowiowe cztery litery. Może i na weekendowy wypad nie wystarczy ale na doładowanie telefonu powinno być ok, i nie wiem czy to wina mojego telefonu, czy kabla USB a może samego urządzenia ale kilka razy zdarzyło mi się
że miałem problem z naładowaniem telefonu, sygnał często się rozłączał i dopiero po ustawieniu kabla pod odpowiednim kątem w odpowiednim miejscu i czasie udawało się go naładować.
A i sam Power Bank długo się ładuje bo około 6h.

Wady:
Awaryjność
Mała pojemność
Wykonanie


Zalety:
Niska cena
Potrafi uratować tyłek
Często się przydaje


Podsumowanie
Jeżeli nie jesteś specjalnie wymagający jeżeli chodzi o technologię, i potrzebujesz czegoś żeby od czasu do czasu podładować swój telefon to jak najbardziej taki PowerBank może ci się przydać i możliwe, nawet że będziesz z niego zadowolony. Ale jeżeli potrzebujesz urządzenia od którego będzie zależeć to czy uda ci się naładować GPS na dłuższych wyprawach to nawet nie myśl o zakupie tej Chińskiej zabaweczki bo tylko zmarnujesz swoje pieniądze.
Kwestie tego czy powinniście dokonać zakupu pozostawiam wam
I Życzę Miłego Dnia 

8 komentarzy:

  1. Kupiłem powerbank za ok 10zł. Ładuje mi telefon do ok 45%. Moim zdaniem lepiej niech załaduje do tych 45% niż zostać bez łączności :D

    OdpowiedzUsuń
  2. A mi tam do pelna a tez dalam 10 zl

    OdpowiedzUsuń
  3. Wybierając power bank bez specjalistycznej wiedzy, warto zwrócić uwagę na jego masę. Producenci powinni wykorzystywać w akumulatorach lit, który jest jednak dosyć drogim surowcem, ale wyróżnia się dużym ciężarem. By ciąć koszty, zamiast litu wykorzystują wypełniacze, np. szkło, papier, aluminium, które są lekkie. Prosto rozumując, power bank im cięższy tym będzie lepszy, tzn. będzie miał więcej litu, a tym samym większą pojemność. Warto więc zapytać sprzedawcę o masę urządzenia. Jeśli jej nie podaje, lepiej poszukać innego modelu. Osobiście polecam taki: http://hobbyhouse.pl/product-pol-5871-Bateria-Power-Bank-20000mAh-5V-1A-2-1A-FY-01.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ostatnio kupiłem inny powerbank, 16000 mAh. Rzeczywiście, masa małego czołgu :)

      Usuń
    2. Ostatnio kupiłem inny powerbank, 16000 mAh. Rzeczywiście, masa małego czołgu :)

      Usuń
  4. Przy wkładaniu wtyczki do podładowania dziwnie lekko wchodziła i ruszała się. Podczas próby wyjęcia wtyczki wyskoczyło cale gniazdo. Nie zdążyłem użyć. Kupiony w netto, identyczny jak na zdjęciu :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Przy wkładaniu wtyczki do podładowania dziwnie lekko wchodziła i ruszała się. Podczas próby wyjęcia wtyczki wyskoczyło cale gniazdo. Nie zdążyłem użyć. Kupiony w netto, identyczny jak na zdjęciu :D

    OdpowiedzUsuń