wtorek, 24 maja 2016

Formowanie na mokro

Pochwa od mojego noża od samego początku nie trzymała zbyt dobrze, nóż po odwróceniu i lekkim ruchu miał w zwyczaju wypadać. Z racji tego że ostatnią rzeczą jakiej by mi było potrzeba w lesie to zgubienie noża postanowiłem coś z tym zrobić….
  
Nie ja robiłem tą pochwę wiec nie wiedziałem czym skóra jest zaimpregnowana, mimo tego postanowiłem spróbować ponownie uformować ją na mokro. Szybko zapoznałem się z tematem w Internecie i przystąpiłem do działanie.
Postaram się teraz opisać wam to jak najprościej abyście również mogli poradzić sobie z podobnymi problemami. Pragnę też dodać że robiłem to pierwszy raz więc znawcą nie jestem.


1. Zabezpieczenie noża oraz zmiękczenie skóry
Jeżeli macie nóż ze stali nierdzewnej możecie ominąć owijanie go folią, mój jest z węglówki wiec postanowiłem  jakoś zabezpieczyć go przed wodą. Samą pochwę wkładamy do miski z letnią wodą na kilka minut. W moim wypadku było to około 4 min.


2.Formowanie kształtu
Jeżeli skóra już w dotyku wydaje się bardzo miękka to włóżcie nóż do pochwy i ugniatajcie tak aby skóra jak najbardziej przyjęła kształt noża. Im bardziej ugnieciecie skórę tym lepiej oddacie kształt noża. Tą czynność musicie wykonać bardzo dokładnie i przez kilka minut zanim skóra się uformuje. Ale myślę że warto jest się przyłożyć
Jeżeli zauważycie że po wyjęciu noża pochwa utrzymuje kształt pozostawicie ją do wyschnięcie (nie używajcie suszarek skóra musi sama wyschnąć)


~Ponowne formowanie
Ja miałem to szczęście że na dworze było 27 stopni w cieniu wiec skóra schła całkiem szybko. Po godzinie gdy skóra już trochę podeschła ponownie wsunąłem nóż i powtórzyłem formowanie.
Nie wiem czy było to konieczne ale na pewno nie zaszkodziło i wam też polecam wykonać tą czynność.
ja dodatkowo co jakiś czas upewniałem się czy nie traci kształtu i wprowadzałem drobne poprawki.


3. Suszenie
Teraz nie pozostaje wami nic innego jak czekać.
Najlepiej pozostawić pochwę na świeżym powietrzu i nie używajcie do tego suszarek bo skóra może popękać.

Przed

PO
 Mam nadzieję że mój krótki poradnik komuś pomoże. Tak jak już wcześniej wspominałem robiłem to pierwszy raz w życiu

 PS: Jeżeli ktoś kto czyta ten post zajmuję się skórą i zauważył jakiś błąd lub ma inne wskazówki to zapraszam do podzielenia się nimi w komentarzu





2 komentarze:

  1. Najbardziej podobał mi się opis formułowania kształtu :D
    Padłam <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. cieszę się ze cię rozbawiłem, ale nie mam pojęcia jak inaczej to opisać.
      Więc mimo faktu że cię to bawi to zrozumiałaś o co chodziło to znaczy że opis spełnia swoją funkcję :)

      Usuń