poniedziałek, 22 sierpnia 2016

#IFAK czyli Indywidualny zestaw pierwszej pomocy

W dzisiejszych czasach bardzo modne stało się EDC, każdy chwali się ile ma przy sobie noży, latarek i innych gadżetów które ułatwiają mu życie. Nie zamierzam pisać tutaj że to coś złego, wręcz przeciwnie chciałem tylko zauważyć, że wielu ludzi zapomina o #IFAK (Individual First Aid Kit) czymś co moim zdaniem jest niezbędne jeżeli nosisz przy sobie ostre narzędzia i nie tylko, może warto pomyśleć o uzupełnienie tego zestawu o kilka przydatnych elementów...


Jak sam skrót wskazuje jest to indywidualny zestaw pierwszej pomocy, czyli taka uproszczona apteczka którą nosimy ze sobą. Część ludzi pamięta o tym podczas komponowania swojego EDC, ale większość ludzi kompletnie o tym zapomina.

Dlaczego IFAK jest ważne ?
A no dlatego, że w momencie kiedy nosisz przy sobie nóż to powinieneś mieć coś co pozwoli ci się opatrzyć w razie skaleczenie, kiedy but zacznie cię obcierać fajnie by było gdybyś mógł zakleić czymś odcisk i tak dalej. Nie chce nikogo namawiać do noszenia przy sobie pełnowymiarowej apteczki, a wręcz przeciwnie. Chciałem pokazać że podstawowy zestaw może zajmować tyle miejsca co paczka papierosów.

Mój Indywidualny zestaw pierwszej pomocy

-Para rękawiczek lateksowych
-Bandaż 8cm x 4m
-Kompres jałowy 9x9cm
-2 Tabletki na ból głowy
-Zestaw plastrów
-2 Waciki nasączone alkoholem
Wnętrze mojej puszki wypełnione na 100%

Czy taki zestaw wystarczy ?
Wydaje mi się że tak, tak jak pisałem wcześniej ma to być tylko podstawowy zestaw pozwalający wam opatrzyć podstawowe skaleczenia i obrażenia. Zestaw nie zajmuje za dużo miejsca więc bez problemu można go zmieścić w każdej nerce, ładownicy lub jak w moim przypadku w metalowej puszcze.

Mam nadzieje że chociaż trochę przekonałem was do noszenia przy sobie małej apteczki a teraz życzę wam miłego i bezpiecznego dnia :)

4 komentarze:

  1. Pomyślałbym nad dodaniem maseczki do RKO, dużo miejsca nie zajmuje, a w niektórych przypadkach może być bardzo potrzebna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam :)
      Faktycznie dużo miejsca nie zajmuje, ale do puszki się nie mieści. Wiem że są specjalne breloki I chyba sobie taki sprawie
      Pozdrawiam

      Usuń
  2. Uwaga. Wymień rękawiczki na nitrylowe. Jeżeli trafi się ktoś uczulony na lateks komu zechcesz pomóć możesz zaszkodzić.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O kurczę dzięki za poradę :) To jedna z tych rzeczy o której miało kto myśli kompletując zestaw :) No nic pozostaje mi tylko udać się do apteki po nowe rękawiczki

      Usuń