środa, 1 marca 2017

Modyfikacja Opinela

Noży tej marki raczej nikomu przedstawiać nie trzeba, klasyczny nóż składany z drewnianą rękojeścią dostępny w wielu rozmiarach, do wyboru również są wersje ze stalą nierdzewną i węglową. Za stosunkowo niską cenę dostajemy naprawdę dobry produkt, pełny szlif płaski ze wspaniałymi właściwościami tnącymi i przy okazji klasyczny wygląd, który jednak nie wszystkim może pasować. Usłyszałem ostatnio że wygląda on jak nóż z marketu. Dlatego swój model No.8 Carbon poddałem kilku modyfikacją o których opowiem wam niżej...

Gdyby jednak ktoś nie wiedział jak Opinel wygląda kilka zdjęć przed przeróbką



Modyfikacje zacząłem od zmienienia kształtu dupki rękojeści która strasznie mi się nie podoba, jak dla mnie jest zbyt kanciasta. Więc w ruch poszła nakładka ścierna i rękojeść dostała nowy kształt, całkowicie zaokrąglony. Dzięki czemu nóż wygląda jeszcze bardziej klasycznie.

 Kolejną modyfikacją było dodanie małego wcięcia ułatwiającego otwieranie noża.


Szlifowanie usunęło lakier więc było teraz widać różnice w odcieniach. Na całe szczęście papier ścierny o gradacjach 150,280 i na koniec 1500 załatwił sprawę i udało się uzyskać równy odcień na całej rękojeści.
jak i wygładzić powierzchnie.
po oszlifowaniu stała się ona zbyt jasna. A ja chciałem aby nóż wyglądał na bardzo stary. Z racji braku bejcy postanowiłem rękojeść przypalić, aby nadać jej ciemniejszy odcień.
I wydaje mi się, że w ten sposób uzyskałem ciekawy efekt.

Szybka impregnacja tłustą pomadą i olejem aby zabezpieczyć rękojeść
później lekko się wytarła i zrobiła się jaśniejsza, przez co widać lekką różnice na późniejszych zdjęciach :)
Ok. teraz przyszła pora na ostrzę tutaj postanowiłem spróbować wykonać lekkie zdobienie na grzbiecie, Pierwszy raz robiłem coś takiego, ale chyba nie wyszło źle.


No i teraz na koniec tak ładnie wypolerowane ostrze nie pasowało do postarzonej rękojeści, więc przyszła pora na położenie patyny( o tym jak to zrobić przeczytasz tutaj


No i można powiedzieć że nóż skończony.
Planowałem jeszcze zrobić otwór na rzemień, ale z racji jego braku postanowiłem się wstrzymać z wierceniem, aż do momentu zakupu
Ps; jeżeli wiecie gdzie dostanę rzemień w Poznaniu dajcie znać w komentarzach :)


 

Jak zwykle mam nadzieję że post się podobał :)
Chciałem was również zaprosić na mojego Facebooka co pozwoli wam być na bieżąco (po prawej stronie macie odnośnik)
Pozdrawiam :)




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz