poniedziałek, 10 lipca 2017

Szybka wycieczka do San Marino

Turysta ze mnie żaden. Ale jeżeli natrafia się okazja zwiedzić coś ciekawego to głupio byłoby siedzieć bezczynnie. Tak się ostatnio złożyło, że zawitałem do Włoch, całkiem niedaleko San Marino. Więc pomyślałem, że głupio nie zwiedzić kraju. o którym wcześniej wiedziałem tylko tyle że w 2009 roku nasza reprezentacja wygrała z nimi 10:0 (ok rok musiałem zgooglować bo pamięć do dat mam słabą) w każdym Razie zapraszam na fotorelację z  mojej krótkiej wycieczki do Stolicy San Marino czyli San Marino...
Muszę przyznać że Stolica zrobiła na mnie wrażenie. Piękne Zamki, Kaplice i co najważniejsze widoki
W San Marino spędziłem może ze 3 godziny
Sama miejscowość znajduję się na wzgórzu (według Wikipedii 739m n.p.m na szczycie Monte Titano)
kręte drogi prowadzą aż do samego centrum, prawie pod zamek. Nie ma problemu aby dojechać tam autem, no chyba że macie długie auto to możecie mieć problem z wyrobieniem się w niektórych zakrętach. Można też tam wjechać wyciągiem(4,50 w obie strony).

No ale szkoda mojego pisania i zapraszam do oglądania pięknych zdjęć z widokami i co ciekawszymi atrakcjami
Tak San Mariono wygląda z Daleka
A jeżeli będą chcieli pójść do muzeum lotnictwa, to zabierzesz ich do muzeum lotnictwa, k***a jego mać!

Zarówno Ratusz jak i Katedrę można zwiedzić w środku(bilety chyba  po 5 Euro ale jest też możliwość kupienia jednego biletu na wszystkie muzea i zamki, kosztuje on około 20 Euro). Nie należę do osób, które lubią oglądać piękne wnętrza budynków więc skupiłem się na ich zewnętrznym pięknie i na widokach dookoła.
Jest też muzeum tortur i kilka innych, ale je też sobie odpuściłem.
Ratusz

Katedra pod patronatem św. Marino i wieża dzwonnicy

 Za zwiedzenie zamku zapłacicie 5 Euro, Myślę że warto chociażby dla samych widoków z wieży La Rocca,

Widok z wieży La Rocca o Guaita na La Cesta o Fratta
Wieża zamku La Rocca o Guaita
 A tutaj macie jeszcze kilka zdjęć :)



uwzględniając kręte zakręty i wąskie uliczki w pełni rozumiem popularność małych aut we Włoszech








Post trochę inny niż pozostałe ale jeżeli wam się podobał to dajcie znać w komentarzach bo będę niedługo w kilku ciekawych miejscach we Włoszech i z chęcią podzielę się wrażeniami i zdjęciami  :)


Jak zwykle mam nadzieję że post się podobał :)
Chciałem was również zaprosić na mojego Facebooka co pozwoli wam być na bieżąco (po prawej stronie macie odnośnik)
Pozdrawiam :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz