wtorek, 20 lutego 2018

Olight H1R Nova

Kto śledzi mojego Facebooka ten zauważył, że od Września na zdjęciach mojego EDC gości tylko jedna latarka. H1R Nova bo ją chcę tutaj opisać, jest moim głównym źródłem światła na co dzień jak i na wyjazdach.

Dlaczego akurat ten model, a nie popularniejsza S1 Baton czy coś podobnego ?
A no dlatego że szukałem czegoś uniwersalnego. Ten model w zestawie przychodzi z paskiem który umożliwia nam używanie jej jako czołówki. Co jest możliwe dlatego że jest to latarka kątowa.

Dane techniczne:
Źródło światła: dioda Cree XM-L2
Zasięg skuteczny: 72 m (szeroka wiązka światła)
Zasilanie: 1x akumulator RCR123A (w zestawie) lub bateria 3V Cr123 (brak w komplecie)
Obudowa: aluminium lotnicze z twardą anodyzacją typ. III
Soczewka: PMMA TIR
Włącznik: typu klik z boku (elektroniczny)
Wymiary: 61,5 x 21 mm
Waga: 51,5 g (z akumulatorem)

- 600-180 lumenów/ 3 min + 80 min
- 180 lumenów/ 1 h 40 min
- 60 lumenów/ 5 h
- 15 lumenów/ 20 h
- 2 lumeny/ 144 h
- SOS/ 6 h

O Danych technicznych nie będę się rozpisywał, bo się nie znam. Dla mnie liczy się to jak mocno i długo świeci. i tutaj raczej nie mogę narzekać. Nie udało mi się jej rozładować podczas normalnego weekendu bez specjalnie długich marszów nocnych. Ciężko mi nawet powiedzieć którego trybu używałem najczęściej. Powiem tylko że najmocniejszego trybu używałem tylko i wyłącznie po to, aby się pochwalić jak takie maleństwo mocno świeci. Do marszu po lesie używałem trybu 15 lumenów, a w trudniejszym terenie odpalałem 60 lm. Bardzo przydatnym trybem jest ten najmniejszy. Idealnie sprawdza się kiedy maszerujemy bez światła i chcemy sprawdzić mapę, nie odzwyczaja nas zbytnio od mroku a umożliwia komfortowy odczyt. Idealnie też nadaję się do czytania książki w autobusie gdy brakuje wam światła.

W zestawie znajdziemy
-Pasek który umożliwia nam używanie latarki jako czołówki
-Zdejmowany Klips
-Ładowarkę magnetyczną
-Akumulator RCR123A
-Ozdobna Torebka ochronna


Ładowarka 
Jest to chyba najlepsza i najwygodniejsza ładowarka do czegokolwiek jaką kiedykolwiek miałem. Podpinasz na USB drugą końcówka magnetycznie przyczepia się do dupki latarki i gotowe :)
Nic prostszego , świeci czerwona dioda, ładuje.Świeci zielona, akumulator naładowany. Dodam też że maksymalny czas ładowania od Zero do Pełna to niecałe 2h.

EDC:
Latarka na początku wydawała mi się dosyć gruba. Na szczęście w spodniach nosi się ją bardzo wygodnie. Dzięki obracanemu klipowi można ją nosić przyciskiem do góry lub na dół, co jednak nie zmienia faktu, że w tej pierwszej pozycji zdarzało mi się że latarka mi się odpaliła i wyładował się akumulatorek. Latarka posiada tryb zabezpieczający w którym po przytrzymaniu włącznika latarka się blokuje, Problem w tym, że niestety to nie zawsze pomaga. Zauważyłem ten problem tylko jak nosiłem Dżinsy, więc może to problem kroju kieszeni.Żeby się zabezpieczyć się przed przypadkowym rozładowaniem akumulatorka, odkręcałem lekko dupkę żeby nie dało się jej odpalić, i dopiero chowałem do kieszeni.
Dodatkowo w dupce znajduje się magnes więc można ją przymocować do dowolnej metalowej powierzchni i bez problemu utrzyma się nawet do góry nogami, opcja ta czasami może się przydać

Czołówka:
Tutaj też sprawdza się świetnie. Po odczepieniu klipsu i założeniu opaski świetnie sprawdza się jako latarka czołowa. Wygoda na duży plus :) Regulowana opaska dobrze trzyma się na gołej głowie jak i czapce.


Wykonanie:
Tutaj muszę przyznać że latarka zrobiła na mnie ogromne wrażenie. Po ponad pięciu miesiącach ciągłego noszenia w kieszeni, nie widać na niej prawie żadnych otarć czy uszkodzeń. Zdarzyło się też że upadła mi kilka razy upadła na podłogę. Od góry widać lekkie zdrapanie po jednym z uderzeń, i ewentualnie lekkie zarysowanie na niebieskiej ramce soczewki.




 Podsumowanie:
Muszę przyznać że jest to kawałek bardzo porządnej latarki. Wykonanie na najwyższym poziomie, bogato wyposażany zestaw, świetna ładowarka i moim zdaniem dobre właściwości świetlne. Kompaktowy umożliwia używanie jej jako EDC, a rozszerzenie zestawu o pasek sprawia że zawsze mamy przy sobie czołówkę

Jak zwykle mam nadzieję że post się podobał :)
Chciałem was również zaprosić na mojego Facebooka co pozwoli wam być na bieżąco (po prawej stronie macie odnośnik)
Pozdrawiam :)

3 komentarze:

  1. Zgaduję, że waga podana jest dla samej latarki. Ile waży z paskiem?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie sądzę aby znacznie zwiększała masę latarki :)
      Gdy nie mam możliwości sprawdzenia danych to biorę je ze strony producenta i tak było tym razem :)

      Usuń
  2. Mały, ale wariat. W mojej latarce mam takie dziwne zjawisko: tryb turbo przestaje działać po ok. dwóch dniach od pełnego naładowania (latarka nie jest intensywnie eksploatowana, lub nawet wcale) i w tedy pomaga wyjęcie akumulatora. Następnie na drugi dzień znowu nie działa turbo i znowu wyjęcie aku sprawia że turbo działa. Czy ktoś z Was miał taki przypadek ze swoją H1R nova?

    OdpowiedzUsuń