środa, 4 kwietnia 2018

Skórzany strop do ostrzenia noży DIY

Każdy chyba wie, że nie wypada chodzić z tępym nożem. A co nadaję się lepiej do polerowania i wykańczania krawędzi tnącej niż skórzany strop. Zapraszam do krókiego poradnika jak wykonać skórzany strop po taniości,

Potrzebne materiały:
-Stary skórzany pasek lub kawałek skóry
-deseczka
-klej
-pasta polerska (opcjonalnie)
Ogólnie nie ma tu nic skomplikowanego i samo wykonanie możecie pominąć i po prostu używać kawałka skóry położonego na płasko na stole. Ja natomiast potrzebowałem małego i przenośnego stropu dlatego efekt końcowy ma takie a nie inne wymiary :)

1.Zeszlifuj wszystkie ostre krawędzie deseczki i za pomocą gruboziarnistego papieru przetrzyj krawędzie styku ze skórą aby klej lepiej trzymał (to samo zrób ze skórą w miejscu łączenia)
2.Przyklejamy skórzane kawałki do deski. Jak wiadomo skóra ma dwie różne powierzchnie, z tego co udało mi się zgooglować jest to lico i mizdra. Jeżeli źle sprawdziłem to proszę mnie poprawić w komentarzu. w każdym razie jedna strona jest bardziej delikatna, druga zaś bardziej poszarpana. Polecam na dwóch stronach nakleić różnymi częściami na zewnątrz. Dzięki temu będziemy mieli możliwość bardziej stopniowego wygładzenia krawędzi tnącej.

Bardziej szorstka strona
Delikatniejsza strona skóry

3. Na bardziej szorstką stronę można nałożyć pastę polerską. I tutaj mogę wam polecić, że jeżeli macie problem z wtarciem pasty w skórę wystarczy podgrzać całość suszarką do włosów i wszystko idealnie się zgra.
Przed podgrzaniem suszarki
Po podgrzaniu i wtarciu pasty
I jak mam być szczery to koniec projektu. Jedyne co zostało to zacząć używać Stropu.
Tutaj tylko podam krótką instrukcję obsługi, a mianowicie ostrze przeciągamy w przeciwną stronę niż ostrzym. Przedstawiem to również na zdjęciu niżej 
Jak zwykle mam nadzieję że post się podobał :)
Chciałem was również zaprosić na mojego Facebooka co pozwoli wam być na bieżąco (po prawej stronie macie odnośnik)
Pozdrawiam :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz